به همت معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی طی جلسه‌ای تبادلات علمی و پژوهشی آستان قدس رضوی در عرصه بین‌الملل بررسی شد.

بررسی تبادلات علمی و پژوهشی آستان قدس رضوی در عرصه بین‌الملل

 این جلسه با حضور حجت الاسلام و المسلمین  مصطفی فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین علی باقری، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات خراسان رضوی و محمد علی ربانی، مدیر کل همکاری‌های علمی دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات کشور برگزار و پیرامون تبادلات علمی و پژوهشی آستان قدس رضوی در عرصه بین‌الملل تبادل نظر شد.
از مهم‌ترین مباحثی که در این جلسه مطرح شد، ارائه ظرفیت‌های علمی و پژوهشی آستان قدس رضوی و معرفی آن به عنوان بستر و توسعه  همکاری با مراکز همسو با آستان قدس رضوی بود. 
با توجه به اینکه آستان قدس رضوی، دارای پژوهشگاه بزرگ و توانمندی است که با قدمت بیش از 35 سال از تجربه همکاری علمی با عرصه بین الملل و دیگر نهادهای علمی برخوردار است، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به عنوان ظرفیت علمی در این تبادل نظر و اطلاعات مطرح شد.
 همچنین آستان قدس رضوی دارای دو مجموعه دانشگاهی علوم اسلامی رضوی و دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) است که در تبادل صورت گرفته مقرر شد ارتباط علمی این مراکز با دانشگاه‌های بزرگ جهان اسلام و سایر دانشگاه‌های مطرح جهان، برای گفت‌وگوهادر حوزه ادیان و رشته‌های تخصصی موجود در این دو دانشگاه، برقرار شود.
جذب دانشجوی خارجی از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود تا از ظرفیت سازمان فرهنگ و ارتباطات خراسان رضوی و بخش تخصصی همکاری‌های آموزشی و پژوهشی در عرصه بین‌الملل استفاده شود.
همچنین مقرر شد معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی تسهیل‌گر ارتباط مراکز علمی و پژوهشی آستان قدس رضوی باشد و علاوه بر عهده‌دار شدن حلقه واسط این ارتباط موثر  بتواند به عنوان یک بستر مرتبط تبادلات علمی از قبیل استاد و دانشجو و همچنین تبادل دانش علمی و فرهنگی بین کشورهای حوزه جهان اسلام را عهده‌دار باشد. 
در ادامه این جلسه پیرامون موضوع حوزه سادات و سادات‌پژوهی در عرصه بین‌الملل نیز بحث و گفت‌وگو و مقرر شد آستان قدس رضوی از توان تخصصی گروه سادات‌پژوهی که در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی فعال است، بهره لازم را برده و این ظرفیت را با سازمان فرهنگ و ارتباطات خراسان رضوی به منظور شناسایی سادات رضوی و معرفی آنها به کار گرفته و همچنین عهده‌دار توسعه پژوهش در این راستا باشد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.